پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119902
ارتش رژيم صهيونيستي، باتلاق فساد اخلاقي
تاریخ انتشار : 1393/10/03 07:55:00
نمایش : 1674
روزنامه صهيونيستي "يديعوت احرونوت" روز سه شنبه، ارتش اين رژيم را "به شدت متعفن، خاستگاه باندهاي مافيايي و کانون تجاوزهاي جنسي" خواند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اين روزنامه عبري زبان نوشت: گردان اطلاعات نظامي، فاش کرد که يک افسر بلندپايۀ اين گردان، به همراه چند نوجوان که باندي مافيايي تشکيل داده اند، درگير اتهامات جنسي است.

يديعوت احرونوت از اين که چنين شخصي به قله سازماني اطلاعاتي رسيده و متصدي پست امنيتي به شدت حساس و محرمانه شده است، ابراز شگفتي و تاکيد کرد: رسيدن به چنين مقامي، مستلزم عبور از فيلتر گزينش هاي متعدد امنيتي است، چطور مي توان پذيرفت فردي با چنين پيشنيه اي که مي توان از آن سوء استفاده کرد و او را تحت فشار گذاشت، به چنين مقامي رسيده باشد.

اين افشاگري، در حالي صورت مي گيرد که هنوز ماجراي بحران نيروهاي ويژه تفنگداران گفعاتي، در صدر اخبار مطبوعات رژيم صهيونيستي است و با فراخواني "عوفر واينتر" فرمانده تيپ، جهت بازجويي از او در خصوص چشم پوشي از مسائل حساس مربوط به فساد، به اوج خود رسيده است.

"موشه يعالون" وزير جنگ رژيم صهيونيستي چندي پيش با اشاره به چندين مورد رسوايي در گردان گفعاتي، آن ها را مايه نگراني دانسته بود.

يک مسئول نظامي هم اوضاع را "فاجعه بار" خوانده و تاکيد کرده بود که گردان "تسيبر" مانند يک مافيا اداره مي شود.

در اين ميان ناظران صهيونيست، اين يگان را دچار "تعفن شديد و غيرقابل کنترل" دانستند و تاکيد کردند که درمان اين زخم بي فايده است و شايد بهتر باشد اين يگان را منحل؛ و گرداني تازه ايجاد کنند.

شماري از افسران صهيونيست، در گفت وگو با روزنامه يديعوت احرونوت از فساد، آزار جنسي، رواج کلوني روابط، گزارش هاي دروغين، خودکشي و سرقت سلاح در ارتش رژيم صهيونيستي خبر دادند.

در اين ميان، با افشا شدن موضوع آزار جنسي سربازان زن توسط "ليران حجبي" فرمانده گردان، شمار ديگري از تخلفات و ماجراهاي فساد اخلاقي و ارزشي نيز فاش شد.

به نوشته روزنامه يديعوت احرونوت، برکناري معاون فرمانده گردان تسيبر به سبب افشا کردن رفتار مشکوک فرمانده و برخي فسادهاي موجود در تيپ، نشان داد که فساد به زيرساخت هاي سازماني فرماندهي تيپ نيز نفوذ کرده است و ارزش هايي فاسد، بر اين تيپ حاکم شده است که جز با منحل کردن اين گردان و بازسازي آن، درمان ممکن نخواهد بود.

يديعوت از فرماندهاي ارتش رژيم صهيونيستي خواست "به بازرسي عميق مشکلاتي که اخيرا در اين گردان افشا شده است بپردازد، چرا که پيامدهاي اين مشکلات، بر جنگ اخير در غزه، تاثيرگذار بود."

يديعوت احرونوت، مشکلات اخير تيپ گفعاتي را به ترتيب زير برمي شمارد:

- فرمانده گردان گفعاتي، به اتهام آزار جنسي يک کارمند تحت امر خود و برقراري روابط جنسي با يک زن سرباز که در خدمت دائمي ارتش است، مورد بازجويي قرار گرفت، اين در حالي است که بر اساس قوانين ارتش رژيم صهيونيستي، اين گونه سوء استفاده رئيس از مرؤوس ممنوع است.

- دو سرباز ديگر از همين گردان که مورد آزار جنسي قرار گرفته بودند، از فرمانده واحد خود شکايت کردند. اين دو سرباز، در توجيه شکايت ديرهنگام ِ خود گفته بودند که افسران بلندپايه تيپ گفعاتي به آن ها قول داده بودند بدون اين که پاي پليس نظامي وسط کشيده شود، اين پرونده را حل و فصل مي کنند.

- اختلاف فرمانده يکي از گردان هاي تيپ گفعاتي با معاونش بر سر شماري از مشکلات و اخراج معاون به اتهام عدم وفاداري.

- ماجراي بازجويي از برخي از مسئولان گردان گفعاتي درباره فساد در اداره کمک هاي مالي ِ ريخته شده به حساب اين تيپ.

- اقدامِ يکي از سربازان گردان گفعاتي به خودکشي به سبب فشارهايي که شماري از همقطارانش بر او وارد کرده بودند.

- خودکشي افسر يکي از گردان ها، پس از فراخواني جهت بازجويي در خصوص ناپديد شدن سلاحي در واحد ِ تحت امر او.
 
کد مطلب: 590 پ
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html